کد خبر : 5701
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای کره حیوانی چه فوایدی برای سلامتی دارد؟ بسته هستند
1 views بازدید

کره حیوانی چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

پایگاه خبری مدیریت شهری کرج- مجله شهرمندی: کره حیوانی یکی از آن مواد غذایی سالمی است که می‌توان با آن دیگر غذاها را هم به شاهکار مبدل کرد، با این وجود در دهه‌های قبلی به غلط، با اسم یک غذای مضر، چاق‌کننده و منشا امراض قلبی مشهور شده است. با اینحال چندی قبلً به دلیل بررسی ها تازه، از نو به گروه غذاهای سالم اضافه […]

پایگاه خبری مدیریت شهری کرج- مجله شهرمندی: کره حیوانی یکی از آن مواد غذایی سالمی است که می‌توان با آن دیگر غذاها را هم به شاهکار مبدل کرد، با این وجود در دهه‌های قبلی به غلط، با اسم یک غذای مضر، چاق‌کننده و منشا امراض قلبی مشهور شده است. با اینحال چندی قبلً به دلیل بررسی ها تازه، از نو به گروه غذاهای سالم اضافه شده است.

در این نوشته تصمیم گرفته ایم هفت مورد از دلایل مفید برای مصرف کره حیوانی را با شما به اشتراک بگذاریم.

۱ – کره حیوانی غنی از ویتامین‌های حل‌شونده در چربی است: کره حاوی ویتامین‌هایی است که در چربی حل و قابل استفاده برای بدن می‌شوند، از نمونه ویتامین A و E و K۲ است. قصد بزرگنمایی پیرامون ویتامین‌های A و E را نداریم. اگر شما در رژیم غذایی حال حاضر‌تان غذاهای حیوانی و گیاهی را مصرف می‌کنید، پس یقینا از هر دوی آنها برخوردار هستید. با این وجود کمی در باب ویتامین K۲ بگوییم که در رژیم‌های تازه کمیاب است و مردم زیادی از آن اطلاعی ندارند. K۲ تأثیرات توانمند و مفیدی دارد. این ماده در سوخت‌وساز کلسیم دخالت دارد و مصرف کم آن می‌تواند با بیماری‌های بسیار جدی مرتبط باشد. از نمونه آنها می‌توان به بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان و پوکی استخوان اشاره نمود. لبنیاتی که از شیر گاو گرفته شده‌اند حاوی ویتامین K۲ هستند.

۲ – کره حیوانی حاوی بسیاری از چربی‌های اشباع شده سالم است: پیکار با چربی‌های اشباع شده عواقب بدی دارد. با استناد به بررسی ها انجام شده هیچ وجه مشترکی بین چربی‌های اشباع شده و امراض قلبی نیست. چربی‌های اشباع شده دلیل گسترش کلسترول HDL (نوع خوب) در خون می‌شوند و کلسترول LDL را از ابعاد کوچک با تراکم زیاد (خیلی بد) به نوع بزرگ و کم‌چگال مبدل می‌کند که از لحاظ پزشکی خوب است. غیر از این کره حاوی چربی‌هایی با زنجیره‌های کوتاه و متوسط است که سوخت‌و‌ساز آنها دارای اختلاف از دیگر چربی‌ها است. آنها حس سیری ایجاد می‌کنند و میزان سوزاندن چربی را گسترش می‌دهند.

۳ – کره حیوانی در مقایسه با نوع گیاهی (مارگارین) اخطار حملهٔ قبلی را کاهش می‌دهد: بیشتر اوقات دستورالعمل‌های رایج غذایی، برخلاف هدف اصلی‌شان رفتار می‌کنند و روی سلامتی ما اثر نامناسبی دارند. اولین مثال را می‌توان در این نوشته گفت که آن‌ها مارگارین را جانشین کره حیوانی می‌کنند… این چیزی ست که اساتید گفته‌اند و ما هم انجام می‌دهیم! با اینحال آن اتفاقی که می‌افتد، جایگزینی کره حیوانی سالم، یک غذای خوب، با چربی‌های مضر و ناسالم است. در یک برنامه بررسی بر روی گروهی از بیماران قلبی، کره و مارگارین امتحان شدند و این نتیجه به دست آمد: مارگارین اخطار حملهٔ قلبی را گسترش داد و با این وجود کره حیوانی هیچ‌گونه اثر بدی نداشت. مطالعه دیگری نشان داد که مصرف بالای چربی‌های لبنی اخطار ابتلا به بیماری‌های قلبی را ۶۹% کاهش می‌دهد و یقیناً این به خاطر مصرف بالای ویتامین K۲ است.

۴ – کره منبع خوبی برای اسید چرب بیوتیرِیت است: اسید چرب بیوتیرِیتِ ۴-کربنی وقتی در بدن تولید می‌شود که باکتری‌های رودهٔ بزرگ و فیبرهای رژیمی غذاها با هم رابطه پیدا می‌کنند. این ممکن است دلیل اصلی تاثیر مثبت فیبر بر سلامتی انسان باشد. یکی از بهترین منابع بیوتیرِیت، کره حیوانی است که حدود ۳ تا ۴ درصد بیوتیرِیت دارد. در حقیقت بیوتیرِیت از گسترش وزن به خاطر رژیم‌های بد جلوگیری می‌کند و این کار را با گسترش مصرف انرژی انجام می‌دهد. به علاوه از طرف دیگر عملکرد میتوکندری در سلول‌ها را افزایش می‌دهد. در ضمن بیوتیرِیت ضد التهاب و حاوی اثرات محافظتی قوی بر سیستم گوارشی انسان است.

کره حیوانی حاوی چه فوایدی است فایده ها کره حیوانی تاثیرات کره حیوانی بر سلامتی

۵ – کره غنی از اسید لینولئیک است: کره مخصوصا کره‌ای که از دام‌های علف‌خوار انتشار یافته باشد، منبع بزرگی از اسید لینولئیک است. این اسید چرب تاثیر فراوانی بر متابولیسم دارد و حتی به طرز جداگانه با اسم مکمل چربی‌سوز تجاری هم فروخته می‌شود. این اسید خواص ضد سرطان هم نمایش داده و درصد چربی بدن انسان را کاهش می‌دهد. با این وجود برخی از بررسی ها هم نمایش داده‌اند که اسید لینولئیک هیچ تأثیری در آرایش بدن انسان ندارد. به هر حال یا مفید است یا بی‌ضرر.

۶ – کره با اخطار کمتر چاقی همراه است: مقالات تغذیه اغلب پیش نهاد می‌کنند که تولیدات لبنی کم چرب سود ببریم. از این حیث می‌توانیم کلسیم را بی توجه به تمام آن چربی‌ها و کالری‌های اضافه و بد به دست بیاوریم. با اینحال به توجه به کالری بالاتر، خوردن تولیدات لبنی با چربی زیاد با چاق شدن همراه نیست. در حقیقت با مرور عده ای بررسی ها، اثرات مثبت مصرف بالای چربی‌های لبنی بر چاقی، بیماری‌های قلبی عروقی و دیگر اختلالات متابولیکی آشکار می‌شود.

۷ – کره حیوانی خوشمزه است: این یکی را نمی‌توانید پایین پرسش ببرید… مگر نه؟

در انتهای باید تکرار کنیم بر خلاف تفکرات رایج، کره حیوانی غذای سالمی ست. مصرف اندک تا معتدل آن نه تنها تاثیر بدی ندارد، حتی فوایدی هم دارد. با این وجود مانند همه غذاهای دیگر نباید زیاده‌روی کنید. با این وجود کره حیوانی به اندازه روغن زیتون مفید نیست، با این وجود بعد از آن قرار می‌گیرد. و همان‌طور که می‌دانید روغن زیتون مفیدترین و سالم‌ترین چربی مشهور است.

لینک منبع

به این پست امتیاز دهید.
علاقه۰عدم علاقه۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0

تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات