کد خبر : 5310
تاریخ انتشار : شنبه ۸ مهر ۱۳۹۶ - ۹:۵۴
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ‎برنامه مترو تعطيل بردار نيست ضرورت رفع بروكراسي اداري به منظور تسهيل در سرمايه گذاري بسته هستند
4 views بازدید

‎برنامه مترو تعطيل بردار نيست ضرورت رفع بروكراسي اداري به منظور تسهيل در سرمايه گذاري

به نوشته پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، دکتر نصیری پیشتر بازدید از برنامه های بزرگراه شمالی، مکمل پل حصارک، ادامه بلوار ماهان، زیرگذر آیت الله هاشمی، کارخانه آسفالت شهرداری از کارگاه کمپانی سابیر متولی اجرای برنامه خط ۲ قطار شهری بازدید کرد.   شهردار کرج که در جمع مدیران و معاونان شهرداری این کلانشهر، مهندس مهدی حاجی قاسمی مدیرعامل کمیسیون عمران و معماری، […]

به نوشته پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، دکتر نصیری پیشتر بازدید از برنامه های بزرگراه شمالی، مکمل پل حصارک، ادامه بلوار ماهان، زیرگذر آیت الله هاشمی، کارخانه آسفالت شهرداری از کارگاه کمپانی سابیر متولی اجرای برنامه خط ۲ قطار شهری بازدید کرد.

 

شهردار کرج که در جمع مدیران و معاونان شهرداری این کلانشهر، مهندس مهدی حاجی قاسمی مدیرعامل کمیسیون عمران و معماری، شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک و خلیلی اردکانی عضو شورای اسلامی شهر و دیگر صاحبنظران این برنامه سخن بیان میکرد، عدم منابع مالی کافی را مسئله اصلی همه برنامه های عمرانی سطح شهر دانست.

دکتر‌ نصیری با اشاره به موقعیت مالی شهرداری کرج در دوره حال حاضر، عنوان کرد: در دوره واپسین سود شهرداری شدیدا کاهش یافته است، به طوریکه طی ۶ ماه اول سال جاری سود شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان و‌ کمتر از ۱۶ درصد بوده است؛ در چنین شرایطی ست که که حداقل سود شهرداری در مدت لحظه مطرح شده باید رقمی برابر با ۸۰۰ میلیارد تومان می بود.
 

وی اظهار داشت: در طول چند روز واپسین پیشنهادهایی به منظور تسریع در رفع مشکلات مالی شهرداری و برون رفت از دغدغه های فراروی شهر و به تبع آن برنامه های شهری صورت گرفته است که از نمونه آنها بررسی امکان جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی، فعالسازی کمیته درآمدی، پیگیری مطالبات شهرداری از مردم و رصد و شناسایی بدهکاران بزرگ شهرداری می باشد.

 

دکتر نصیری در خصوص تامین منابع مالی به منظور اجرا و تکمیل برنامه خط ۲ قطار شهری با اشاره به اینکه مسئله اصلی در کاهش پیشرفت این برنامه از قبیل دیگر برنامه ها محدودیت منابع مالی است، اضافه کرد: در حالی کرج با مسئله کمبود منابع مالی مواجه است که با استناد به گفته عده ای مدیران ، تنها ۱۰ درصد از بودجه های عمراني دولت نيز طی ۶ ماه در ابتدا سال محقق شده است.


شهردار کرج با تاکید بر اینکه نباید برنامه مترو را تعطیل کنیم، خواستار هم کاری و‌ تعامل دوسویه شهرداری و پیمانکار برنامه شد و با اذعان بر این مسئله که اگر اعتبار کافی برای ادامه فعالیت مترو وجود داشت، هیچ سخت و کدورتی پیشتر مسیر پیش نمی آمد، اضافه کرد: گرچه امکان سود گیری از سرمایه بخش خصوصی در شهرداری دنبال می شود با اینحال خواستار این هستیم که با هم کاری کمپانی متولی برنامه خط ۲ قطار شهری، روند اجرا به نحو مطلوب ادامه یابد و شهرداری نیز به تعهدات خود در این خصوص رفتار خواهد نمود.
 

دکتر نصیری با معرفی دو‌ دیدگاه در خصوص فعالیت مجری برنامه قطار شهری به اختلافات پیش آمده کمپانی سابیر در دوره قبل با شورای چهارم اشاره نمود و‌ اضافه کرد: در این مسیر یا می بایست از پیمانکار خلع ید کرد و‌ با پیمانکار تازه انتخاب شود که این امر خود هزینه های تازه ای را به برنامه تحمیل می کند و‌ یا باید با پیمانکار ابتدایی برنامه ادامه داد.

 

وی عنوان کرد: انتخاب پیمانکار تازه دغدغه های تازه ای را در پی دارد؛ بنده نیز در این خصوص نظر خود را دارم که بعد از اجرا نشست جمع بندی، آن را در حضور عضو های شورای شهر و دیگر مدیران ذیربط اعلام خواهم کرد.

 

وی تاکید کرد: باید به این مسئله با اسم یک اصل مهم توجه داشته باشیم که اگر منابع مالی نباشد، به رغم تلاش پیمانکاران و سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های کارآمد، در راستای اجرای برنامه های شهر با سخت مواجه خواهیم شد. 

 

دکتر نصیری با بیان اینکه برای انجام هر اقدامی باید شرایط مالی شهرداری را در نظر داشت، گفت: با تشکیل کمیسیون تعیین موقعیت املاک و سیاستگذاری در خصوص املاک درمقایسه با تعیین ارزش اضافه و یا واگذاری آن در شکل تهاتر تصمیم گیری می شود تا با اخذ تصمیم صحیح شهرداری را از موقعیت رکود مالی و بدهکاری رهایی بخشیم، چرا که قائل به فروش اراضی شهر با اسم سرمایه های شهری نیستیم.

 

پیشرفت ۳۸ درصدی برنامه خط ۲ قطار شهری کرج

 

سجادی مدیر کل کمپانی سابیر نیز در این نشست با اشاره به گسترش راندمان پیشرفت فیزیکی برنامه خط ۲ قطار شهری گفت: هم اینک این برنامه با ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است این درحالي ست که قبل از این برنامه تنها ۱۰ تا ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

وی با بیان اینکه تکمیل برنامه خط ۲ قطار شهری با خرید ابزارهای به چهار الی پنج هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اضافه کرد: بی شک تامین این میزان اعتبار به وسیله دولت و بانک ها امکان پذیر نیست. 

 

این مسئول با عنوان اینکه از منابع دولتی و‌ بانک ها همراه با سود مندی از پشتوانه چند منبع مالی دیگر تنها می توان شروع برنامه را ایجاد کرد، اضافه کرد: باید اذعان داشت برنامه قطار شهری با این سهم از منابع مالی به انتهای نمی رسد. 

 

سجادی تاکید کرد: بهره برداری از فاینانس خارجی مشهور و مطمئن ترین راه برای اجرای برنامه خط ۲ قطار شهری است که هم اكنون نیز اعمال ضروری جهت سود گیری از دو خط اعتبار چین و‌ مالزی به منظور تحقق منابع مالی فاینانس به وسیله کمپانی سابیر صورت گرفته است.

 

وی گفت: برغم زمانبر بودن، این شیوه می تواند کارآمد و نتیجه بخش باشد.

آسیه چهارباغی

لینک منبع

به این پست امتیاز دهید.
علاقه۰عدم علاقه۰
منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0

تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات